26 Kasım 2011 Cumartesi

Bir Cumartesi Gecesi Suça Ortak Olmak




Bunu biliyordum, konu cinayet oldu mu, kimse İngilizlerin eline su dökemez. Yeni bir şey değil. Sherlock Holmes'ten beri Kraliçenin topraklarının hem katillere hem de dedektiflere yakın durmak gibi - ve her ikisine de günah işletmek gibi - kötü bir huyu var. Bir cumartesi gecesi karşıma çıkan siyahi karakter John Luther da sapına kadar İngiliz bir dedektif. Bunda cinayetleri David Bowie yöntemiyle çözmesi de etkili tabii. (Biz buna kısaca dekupaj diyebiliriz.)
Sisli, kasvetli ve gri şeyleri seviyorsanız Luther'ı mutlaka izleyin. Şu aralar cumartesi geceleri foxlife kanalında oynuyor.
İzleyemiyorsanız soundtrack'ini dinleyin.

"Oh well the devil makes us sin,
But we like it when we're spinning in his grin."




"Stuck, you're shaking, sweating, whining and regretting
You're making a scene but it's gonna get you caught"





"Change your heart, look around you,
Change your heart, it will astound you"




"Dont'cha know that no one alive can always be an angel?"

3 yorum:

  1. Bugün keşfettim blogunu! Sondan başa doğru okuyacağım artık. Ama daha sık yaz:))
    David Bowie yöntemini de merak ettim bu arada...

    YanıtlaSil
  2. David Bowie yöntemi, bir metni kesip biçip yeni bir metin oluşturmakmış. Thom Yorke da tek satırlık cümleler yazar, sonra onları şapkanın içinden çekip yeniden düzenlermiş.
    Sık yazmaya çalışırım ama burada 'guilty pleasure'larımı yazıyorum genelde:))

    YanıtlaSil
  3. Guilty pleasures, tam benim ilgi alanım! Bloglar böyle bir ihtiyaçtan çıkmış olabilir diye düşünüyorum ben.

    Bu arada kafamın içinde Paradise Circus dönüyor sabahtan bu yana...

    YanıtlaSil